Marilyn Monroe Andy Warhola. Artysta uwiecznił również seksowną Marilyn na kilku portretach już po jej śmierci w roku 1962. Wybrał chyba najlepszy moment – umierająca aktorka przechodziła do legendy. Seria obrazów Warhol wykorzystał tylko jedne zdjęcie Marilyn, którą „odrealnił” i stworzył coś na wzór ikony, dzięki nakładaniu na tę fotografię ostrych, przerysowanych plam. Warhol traktował wszystko bez emocji, jego prace również powstawały dzięki temu. Proszek do prania czy pieniądze miały dla niego prawie taką samą wartość jak wizerunki ludzi, były to po prostu popularne przedmioty które z łatwością były konsumowane przez społeczeństwo. Marilyn to kobieta dumna i delikatna, pragnęła kariery choć nie do końca potrafiła sobie z nią poradzić, popadała w coraz większą depresję, zaczęła chorować na bulimię. W wieku 36 lat zmarła prawdopodobnie z przedawkowania leków nasennych, choć jej kontakty z rodzina Kennedych, pozwoliły podejrzewać że było to morderstwo. Z dnia na dzień powstaje coraz więcej pytań oraz filmów dokumentach mówiąc o jej tajemniczej śmierci. Nie wykluczone że najbliższe lata przyniosą rozwiązanie tej budzącej liczne kontrowersje sprawie. W dzisiejszej kulturze, funkcjonuje jeszcze jeden wizerunek kobiety, jest nim Matka-Polka. Złośliwi traktują te określenie jako ugrzeczniony zamiennik powszechnie znanej „kury domowej”. Jest to kobieta która sens życia odnajduje w opiece nad licznym potomstwem, przygotowując posiłki dla całej rodziny oraz zajmująca się zwykłymi codziennymi sprawami takimi jak pranie sprzątanie czy gotowanie. Powołaniem kobiety jest macierzyństwo podobnie jak małżeństwo. Obraz ten jest szczególnie dobrze widoczny w literaturze i sztuce późnego średniowiecza. Matka Polka to jednak przede wszystkim kobieta uczciwa i porządna która rodzi dzieci i wychowuje ich na porządnych obywateli, to od niej zależy jakimi będą ludźmi w przyszłości. Kobieta jako matka to wyjątkowo ważna postać, to od niej zależy jakimi zasadami będą się posługiwać jej dzieci a ogólnie jak będzie wyglądało społeczeństwo. Jednym z dominujących motywów matek jest obraz Matki Boskiej Bolejącej, zatroskanej o losy swego syna. O ile w przeszłości typ Matki Polki był niezwykle godny, tak teraz jest czymś niemalże obraźliwym. W dobie feminizacji kobiety aspirują do czegoś więcej niż przygotowywanie posiłków, ten model kobiety wyraźnie zanika na rzecz kobiet ambitnych i nowoczesnych, które rodzą dzieci a niedługo potem wracają do pracy, rozwijać swe zainteresowani i pomnażając rodzinny budżet. Wzór kobiety współczesnej to chyba połączenie tych dwóch, najczęściej spotykanych wzorców, jest to bowiem kobieta silna, zaradna ale i czuła i uwodzicielska. Najlepiej odzwierciedla ten typ wiersz Wisławy Szymborskiej Pt. Portret kobiecy. Szymborska zwraca w nim uwagę na złożoność natury kobiecej.. Jest czuła i opiekuńcza, jednak gdy trzeba potrafi wykonać rzeczy, typowe dla mężczyzn. Kobieta w tym wierszu zmienia się by nic się nie zmieniło, dostosowuje się do sytuacji, potrafi się poświęcić, nauczyć czegoś nowego, nie boi się nowych doświadczeń, podejmuje się działań dla siebie nie typowych tylko po to by to co ją otacza nie uległo zmianie, nie zależnie od tego czy jest to małżeństwo, praca, czy rodzina. Bo jeśli „nie ma głowy na karku to będzie ją miała” w imię wyższych celów. W dzisiejszych czasach kobieta nie powinna być zbyt wrażliwa czy romantyczna, najważniejsza cecha to chyba ambicja. Kobieta powinna wiedzieć czego chce i dążyć do osiągnięcia tego celu, choć niekoniecznie za wszelką cenę. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest wspomniana przez Szymborską elastyczność, kobieta powinna mieć wiele twarzy, gdy trzeba być miłą i opiekuńczą by dobrze wychować swoje dzieci, bądź silną i zdecydowaną by sprostać wymaganiom w pracy. Najważniejsze to jednak zdać sobie sprawę czego pragnie się najbardziej i spróbować to zdobyć, nie czekając aż samo przyjdzie.
Źródło: https://szlaki-rowerowe.pl/test-elektryczny-gravel-fuji-e-jari-equipped.html